Wielkanocnie

Posted: Marzec 31, 2013 in Gotowanie, kielce, Moje
Tagi: , , , , , , ,

Wracając dzisiaj wśród padającego śniegu naszły mnie przemyślenia dotyczące „świątecznych przysmaków”. Mam wrażenie, że potrawy, które widziało się i próbowało w domu od młodości smakują mi lepiej. Nie wiem jak to jest, że sałatka jarzynowa domowa smakuje praktycznie zawsze tak samo ale już sałatka jarzynowa zrobiona przez kogoś innego nie ma tego znajomego smaczku :). Obie są równie dobre ale mój apetyt woli tą znaną. Wielkanocny stół u mnie zawsze był dość tradycyjny. Zaczynało się od żurku (ale jakoś bez białej kiełbasy), potem jajka, wędliny (z pieczonym schabem), sałatka jarzynowa a ostatnio też z kurczaka, marynowane różności (ogórki, grzybki i inne) a do tego obowiązkowy chrzan i ćwikła. Na deser zestaw ciast wśród których zawsze był piernik z polewą i jakiś rodzaj sernika czasem uzupełniany babką, keksem albo makowcem.

Co roku do wielkanocnego stołu dołączają nowe potrawy, smaki czy zwyczaje ale te znane smakują najlepiej 🙂 Chociaż aktualnie wystarczy jedzenia na chwilę 🙂

IMG_0099 IMG_0100

Skomentuj

